Cumartesi

Hobby Kiti ve Mehmet Zeyrek Ümraniye istanbul

Arkadaşlar herkese hayırlı akşamlar. 
Ben amatör bir istiridye mantar üreticisiyim. Bu işe ciddi manada merak saldım ve araştırmaya başladım. Karanlık ve rutubetli bir yerim var. Hemen üretime başlayabilirim diye düşündüm. Google aracılığıyla mantar nasıl ve nerede üretilir kısmını araştırdım. Mantar ile alakalı birkaç kişi tespit ettim. Birini aradım. Bu iş hakkında gayet güzel ve cezbedici bir şekilde konuştu. Hevesim iki kat daha arttı. Taki sonunda 500 TL keşif 500 tl danışmanlık 1000 TL'de eğitim ücreti diye belirtene kadar. Ve kompost satışı içinde sözleşme yapmam gerekiyormuş. Bütün hevesim kırıldı tabi ki. Biraz gönülsüz olsamda ufak ufak araştırmaya devam ettim. Youtube'dan Abdullah Konak bey'in bir videosuna rastladım. Ve video'yu izledim. Kendinden gayet emin bir konuşması vardı. Facebook'dan araştırıp buldum. Ve başladım kendisiyle yazışmaya. Mantar türü ve pazarlama konusunda biraz bilgi verdi. Malum ilk deneyimimde ücret istendiği için ne zaman para konusunu açacak diye bekledim durdum. Telefon numaramı istedi ki kesin arayıp para isteyecek diye düşündüm. Bir kaç dakika sonra aradı ve Mantarcılığı çok daha detaylı anlattı. Kafamdaki soruların tamamını sordum. En sonunda ben dayanamadım ve isteyeceği ücreti sordum. Bir ücret haketmedigini söyledi. Şaşırdım kaldım. İki adet amatörler için olan hobby kitinden sipariş ettim. Benden kitlerin bedelini havale etmemi istedi bende ücreti verdiği banka hesabına havale ettim. İçim pek rahat değildi ama olsun dedim iki gün sonra kompostlarım geldi. Kendimce düzgün bir yere yerleştirdim. Şükür bu akşam mantarlarımı  yemek nasip oldu. Bundan sonraki hedefim 20 paket kompost alıp, çıkacak olan istiridye mantarlarını pazarlamak. Bu konuda Abdullah Konak bey'den çok daha fazla yardım almam gerekecek. Umarım onuda bıktırmadan bu işi tam manasıyla öğrenip, profesyonel bir tesis kurabilirim.   Herkese hayırlı kazançlar diliyorum. Bu işte para var ama bir bilene danışmak lazım, malum herkeste maddi sıkıntı mevcut. Kimse parasını ne idüğü belirsiz insanlara kaptırmasın ve çöpe atmasın. Abdullah Konak size yeter. 

Mehmet Zeyrek Ümraniye istanbul 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sağlıklı İletişim Kurabilmek İçin Gönderdiğiniz Maillerinize Lütfen Telefon Numaranızı Mutlaka Yazınız. Zira Telefon Numarası Belirtilmeyen Mesajlara Cevap Verilmeyecektir.