Pazar

Mantar Üretimi İçin Hibe Kredi Ve Destekleme Nereden Alınır?

Bir Okuyucum

Merhaba Abdullah bey 
Yazılarınızı. ürünlerinizi, yorumlarınzı titizlilikle ve özellikle takip ediyorum. Yüzlerce sayfa yazsanız bile, eksiksiz okumaya çalışıyorum. Çünkü bende bu işi yapmak için araştırmalar yapıyorum. Devlet desteği felan alabilirsem yapacak yerim var. internette okadar çok yazılar varki insanın kafasının bulanmaması imkansız. Ben Abdullah beyin ilk yazısını okuduğumda işte gerçek üretici bu demiştim yanımdaki arkadaşa. O gün bugündür yazılarını takip ediyorum. Kendisini Tanımıyorum ama dürüst ve işini bilen birisi olduğunu düşünüyorum. internette 1 ton kompost 1000 tl'ye dahi bulunabilirken Abdullah bey'de sanıyorum 1 ton 400 tl. 
Bunun sebebi kompostun miselini kendisinin üretiyor oluşu diye düşünüyorum. Elbette bunların maliyeti giderleri çoktur. 
Keşke kompost'dan ve mantar'dan anlamayan, esnaflıktan bihaber kişilerle iş yapmasak, dolandırılmasak. Sözlerime son veririken acizane bir sorum olacak. Bu sektöre devlet desteği varmı? Kobi, Kosgeb, Tarım il müdürlüğü, Kaymakamlık, Valilik buralardan destek alına biliyormu? Bu konu hakkında hiç bir bilgiye rastlamadım. Siz işin içindesiniz, bilirsiniz diye düşünüyorum. Selametle kalın saygılarımla. 

Mantar Üretimi İçin Hibe Kredi Ve Destekleme Nereden Alınır?
Devletimizin mantar üreticilerine yönelik destek, hibe, kredi ve süspansiyonu bulunmamaktadır. Mantar yetiştiriciliğine başlamak isteyen girişimci vatandaşlarımız bize bu doğrultuda başvurmakta ve sorular sormaktalar. Fakat malesef KOSGEB kurumunun bile bu doğrultuda bir çalışması yok.
KOSGEB yönetmenliklerinin mantar üretimini kapsamamasına rağmen bunu bilmeyen bazı çalışan ve memurları dönem dönem kendilerine başvuran vatandaşlarımızı yanlış yönlendirmekteler. Söylemekten üzüntü duymakla birlikte KOSGEB kesinlikle mantar üretimi ile ilgili hiç bir şey veremez ve vermemektedir. Görüştüğümüz vatandaşlardan ısrarla KOSGEB tarafından destek verileceğinin söylenmesiyle uğraşan arkadaşlar sonrasında parasal ve maddi destekleme alamamışlardır. Bu hem zaman hem para kaybı anlamına gelmektedir. Lütfen yanılgıya düşmeyiniz. Mantar üretimi zirai bir ürün yetiştiriciliği olmakla birlikte KOSGEB tarafından destek göremez.

1 yorum:

  1. Abdullah bey ben muhasebeciyim bir mükellefim ile beraber mantar yetiştirmek istiyoruz 1000 mt kare kapalı alan bulduk ama yeterli sermayemiz yok diğer arkadaşın bilgisi biraz daha fazla teşvik hibe veya uygun kredi ile destek varmı devlet tarafıdan 0533 776 56 21

    YanıtlaSil

Sağlıklı İletişim Kurabilmek İçin Gönderdiğiniz Maillerinize Lütfen Telefon Numaranızı Mutlaka Yazınız. Zira Telefon Numarası Belirtilmeyen Mesajlara Cevap Verilmeyecektir.