Pazar

Istiridye Mantar Yetiştiricisi Levent

Selamlar
Abdullah Konak rica etti "Levent İstiridye mantarı kompostu ile ilgili ticari ilişkimizi yazar mısın?" dedi. Ben de elbette dedim. Kendisiyle tanışmamı ve alışverişimizi kısaca kaleme aldım.

Mantar işini araştırırken internetten buldum Abdullah Konak'ı. Bir seneye yakın zamandır inceliyordum İstiridye mantar yetiştiriciliğini, internette gördüklerim içinde kopyala yapıştır olmayan ve en samimi biçimde bu işi anlatan kişi olarak Abdullah Konak'ı gördüm. 
Gittim Denizli'de ki İstiridye mantar üretim tesisine yüz yüze konuştum. Sorduğum tüm sorularıma doyurucu cevaplar verdi. Bu iş yapılır, şöyle de yapılır böyle de yapılır, böyle olursa şöyle olur, şöyle yapılırsa böyle olur, bunu istiyorsan böyle yapacaksın diye sorularıma cevap verdi. Böyle yapsam mı dediğimde "yap" ya da "yapma" dedi. Tüyo verdi, deneyimlerini ve bilgisini BEDAVA paylaştı. Yerimi hazırlarken yol gösterdi, malzeme alımında benim bulduğum fiyatların altında uygun fiyatlar da malzeme buldu, satın alımlarda yardımcı oldu, nakliye konusunu da çözümledi.

Şimdi, bu istiridye mantar ve Kompost piyasasında çok kişiyle konuştum. Herkes birbirini az çok tanıyor ve gördüm ki kimse de birbiriyle pek öyle iyi geçinemiyor. Herkes birbirinin ardından ağız eğiyor. Benim baktığım yerden görülüyor ki birine yamuk diyen kendisi de pek düzgün değil. ;) 
Ben de çok düzgün değilim ona bakacak olursak. Gülümseyerek söylüyorum bunu. Türkiye'de biraz da iş hayatının kuralı mı olmuş, bilmem ki.

Ben Abdullah Konak ile güvenerek ve iyi niyetle çalıştım, sıkıntılar olduğunda "böyle böyle bi şey oldu, nasıl yapsak" diye sorduğumda o da aynı üslupla yardımcı oldu, kompostu satıp ne halin varsa gör diye yüzüstü bırakmadı. Ben kendisini ayna gibi görüyorum, ona nasıl yaklaştıysam aynı şekilde karşılık gördüm.
Gidin yüz yüze konuşun, tanışın. Yerini görün. Anlatın, dinleyin. Sonra karar verin. Güvenmediğiniz adamla iş yapmayın, kör uçuşu yapmayın. İlk aksilikte bu adam beni kazıkladı diye karşı tarafa savaş açmayın; Bu mantar işi öğrenip olayları kafanızda oturtana kadar nazik bir iş, hatalar yapacaksınız ve buna hem maddi hem de kafa olarak hazırlıklı olun, ders alın, öğrenin. Zevkli güzel bir iş.

Hepinize hayırlı işler.
Saygılarımla.
Levent/Kocaeli

Abdullah Bey internette ismimi anonim tuttuğum için soyadımı kullanmadım, sen de eklemezsen sevinirim. :D
Selamlar, saygılarımla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sağlıklı İletişim Kurabilmek İçin Gönderdiğiniz Maillerinize Lütfen Telefon Numaranızı Mutlaka Yazınız. Zira Telefon Numarası Belirtilmeyen Mesajlara Cevap Verilmeyecektir.