Pazar

Mardin Kızıltepe'den Sermed bey

Merhabalar,
Ben uzun zamandır mantarcılık hakkında araştırmalar yapıyordum. Fakat bir türlü nasıl başlamam gerektiğini bilmiyordum. Internetten araştırarak kompost hazırlamayı düşündüm. Kendi kafama göre yapamazdım. Bu yüzden birkaç farklı mantar sitesinden telefon numaraları aldım. Özellikle farklı sitelerde, youtube'da ve bereket TV'de sürekli aynı ismi görmemden dolayı Abdullah Konak bey'i arayıp bilgi edinmeye karar verdim. Aradığımda telefonu meşguldü. Bulduğum diğer numaraları denemeye başladım. Bilgilendirilmek için aradığım kişiler bana kompost satmaya çalışmaya başladılar. Bu işten biraz soğumaya başlamıştım ki; Abdullah Konak bey beni geri aradı. Sağolsun benimle ilgilendi. Istiridye Mantarının hangi şartlarda yetişmesi gerektiğinden tutun da, üretim tesisinden kurulumuna, mantarların toplanmasına ve satışına kadar ne yapmam gerektiğini anlattı. Mardin'de istiridye mantarı yetiştirme tesisi kurup üretim yapmayı düşündüğümü söyledim. Satış konusunda da yardımcı olacağını söyledi. Bana öncelikle denemem için iki poşet Hobby kiti kompost önerdi. Parayı hesabına yatırdım ve aynı gün ürünleri kargoya verdi. Kargo elime ulaştığında Abdullah beyi arayıp ne yapmam gerektiğini sordum. Hepsini ayrıntılı şekilde anlattı ve şu an deneme poşetlerim 12. günündeler. Bu deneme poşetlerinden mantar elde edebilirsem 100 metrekare bir üretim tesisi kurmayı düşünüyorum. Tabi ki; istiridye mantarı yetiştirme tesisini kurmadan önce mutlaka Abdullah bey'i iş yerinde ziyaret edip ortamını görmek istiyorum. Kendisi de beni tesise davet etti. İnşallah Abdullah bey'i de Mardin'e davet edip oluşturacağımız yetiştirme tesisi için öngörülen alanı gösterip, tecrübelerinden faydalanacağız. Onunla birlikte uzun seneler çalışmayı düşünüyorum. Üretimimi sizlerle adım adım paylaşıp sizleri de gelişmelerden haberdar edeceğim. 
Kızıltepe Mardin'den Sermed Aydoğan. Saygılar selamlar.

1 yorum:

  1. sayın Abdullah konak 2000 m2 seram var bu sera da istiridye mantarı yetiştirmek istiyorum tam oto matik fiyatı ne olur manuel fiyatı ne olur seram kurulu haldedir devlet desteği varmı yok mu bide kurulumun fiyatı ve konpost fiyatı ortalama ne kadar tutat bide sertifikam yok sıfırdan başlıyacam o şekil oluyormu tşk ler yannız 2 senedir internet ortamında arajtırıyorum {Diyarbakır}

    YanıtlaSil

Sağlıklı İletişim Kurabilmek İçin Gönderdiğiniz Maillerinize Lütfen Telefon Numaranızı Mutlaka Yazınız. Zira Telefon Numarası Belirtilmeyen Mesajlara Cevap Verilmeyecektir.