Çarşamba

Müşterim Mehmet - Manavgat

Antalya ili Manavgat ilçesinde mantar üreten bir üreticiyim Abdullah KONAK beni aradı ve bana “abi ben bir site kurdum burada benim ile çalışan üreticilerimin beni tanıtmasını, beni anlatmalarını, benim yaptıklarımı yazmalarını istiyorum sende yazar mısın diye sordu? ’’Yazdıkların kötü dahi olabilir; kimsenin yazdıklarının noktasına dahi dokunmadan yayınlayacağım ” dedi bende kendisine olumlu cevap verdim ve bu yazıyı kaleme almakdım.
İlk başta ben ne yazayım, Abdullah KONAK’ı nasıl anlatırım diye düşündüm ve Abdullah KONAK’ın kendisinin samimiyeti ve içtenliğini bildiğim için tamamen samimi duygularla bir yazı yazdım.
          Abdullah KONAK kimdir den önce benim Abdullah KONAK ne yapar ne yapmak istiyor üreticilerine nasıl yardımcı olur veya yardımcı olmak için neler yapar dan anlatarak başlamak isterim. Abdullah KONAK’ı ben bu tarihten 6-7 ay kadar önce tanıdım ilk zamanlar telefonla konuştuk ben Kültür mantarı yetiştirdiğimden İstiridye mantarı konusunda hiç bilgim yoktu bu konuda önce bilgi sahibi olmam gerektiğini, nasıl üretilir, nasıl bir işlem yapılar, nasıl satılır, pazarı var mıdır gibi konularda bilgi sahibi olmam gerekiyordu. Abdullah KONAK ile yüz yüze gelmeden önce belki bin defa telefonla konuştuk. Gece aradım, sabahın köründe aradım, gece internette araştırma yaparken aradım, gece kafama bir şey takıldı aradım, saat kaç olursa olsun aradım (Çoğu zaman ben çaldırdım kapattım o aradı). Hiçbir zaman sıkılmadı her zaman sabırla cevap verdi. Bir gün bile ya kardeşim yeter demedi ben senden para kazanmadım sen beni ne arayıp duruyorsun demedi. Ben belli bir zaman sonra bu işe ikna oldum ve istiridye mantarını ekmeye kara verdim. Benim yakınlarımda Konya da Alanya da Korkuteli’nde bu işi yapanları duydum, aradım, konuştum, araştırdım bir tanesi ile başımdan geçen konuyu anlatayım dedim ki firma sahibine ben tamam bu işi yapmaya karar verdim senden kompostu alacağım benim odalarımın düzeni konusunda malı satma Pazar konusunda bana nasıl yardımcı olacaksın diye sordum? Kompost aldığım zaman benim elimdeki malı satamazsam, bana nasıl yardımın olacak diye sordum? Mesela benim kompost’um arızalı çıktı ürün alamadım bu konularda garantin ne olacak diye sordum. Bana verilen cevap kompostu veririm diğerini bilmem gerisi beni ilgilendirmez dedi. Çalıştığım herkes bu şekilde çalışır. Mantarı bana satacaksan kendi arabanla bana getireceksin dedi. Ama Abdullah KONAK “Mantar alıcı arkadaşların telefonlar numaralarını konuşmam için verdi ve ben her zaman sana yardımcı olurum dedi oldu da. Hatta bu tarihten bir ay kadar önce “abi iki tane alıcı var konuşmaya gelecekler sözleşmeli üretim yapacağız sende gel, sende konuş, gelemezsen ben senin adına da malın kendi malımmış gibi satışı konusunda anlaşırım dedi. Bu güzel bir davranış düşünsenize ürettiğiniz malı satamazsanız ne olur. Bu işe yeni başladığınızda destek almazsanız satış yapmak zor olur.
Depolarımın çevrimini yani kültür mantarı odasını İstiridye mantarı odasına dönüştürülmesi konusunda, gerekli malzemelerin temininde, sıkıntı olabilir diye düşündüm fakat Abdullah Konak ’’sana o konuda da yardımcı olurum’’ dedi, lazım olan tüm malzemeleri gönderdi. Mantarın satışı konusunda satış işini konuştuğu kişinin telefonun bile bana verdi. Bunu kimse yapmaz. Kendin de konuş dedi. Kompost bedelini çok oldum ödeyeli. Depolarımın hazırlanmasın da biraz geç kaldım sürekli arayıp ya bitir artık şunu ekelim diye o beni zorladı Hazırlık çalışmalarım devam ediyor. Abdullah’ın çalışma koşullarından bu zamana kadar bir şikâyetimiz olmadı. Ben kompostun mantar vermemesi durumunda garantisini sorduğumda garantisi ben ve sensin dedi. Benim direktiflerim haricinde hiçbir şey yapmayacaksın, benim dediklerimi uygula, bu komposttan ürün almamak gibi bir durumun söz konusu olamaz dedi. Halen devam ediyoruz. Allah yüzümüze baksın Abdullah ‘ı hep kendi tanıdığım kadarıyla anlattım.
Biraz da çevreden duyduklarım ile anlatayım. Korkuteli’nde bu işi yapan birçok kişilerle ve Mantar tüccarlarıyla konuştum. Abdullah KONAK’ı genelde herkes tanıyor. Hakkında olumsuz konuşanı duymadım. Bana Abdullah’ın bir kişi ile mahkemelik olduğu konusunda bir bilgi geldi. Aradım kendisine bu olmayı sordum. Sözüne güvendiğimden dolayı ondan dinlemek istedim. Bana “abi ben adama malı verdim. Şu şartları uygulayacaksın dedim, anlattım ve yazılı olarak eline verdim. Adam ilk günden itibaren her gün sabah akşam yarım saat istiridye mantarını kültür mantarı gibi sulamış. Sonra da numune alıp yanına gelmiş ve sormuş benim mantarım çıkmadı neden çıkmıyor diye. Bunun sorumlusu, suçlusu sensin demiş. Kendisine ne yaptın, nasıl oldu diye sorduğunda kompostu kuluçka döneminde suladığını anlatmış, Abdullah da kendisine neden suladın ben sana böyle bir şey söyledim mi diye sorduğumda ben böyle biliyordum demiş. Sonrasında kendisini mahkemeye vermekle tehdit etmişler. Birçok resmi kuruma hakkında şikâyette bulunmuşlar. Abdullah tanıdığım kadarıyla işini iyi takip eden, işini düzgün yapmaya çalışan, müşterilerinin kazanabilmesi için uğraşan bir insan. Kendisine sormuştum bizim mantarı nasıl satacaksın dediğimizde Mantarınızı ben satmayacağım bu mantarı siz kendiniz benim size tanıştıracağım alıcılara satacak mantarınızın parası peşin alacaksınız dedi. Paranız ile ilgili bir dâhilim olmayacak siz kendiniz ben tanıştırdıktan sonra para konusunu aranızda halledeceksiniz dedi. Mantarımızı sen al sat dediğimde ise işim başımdan aşkın mantarın pazarlaması konusuna zaman ayıramam; çünkü üreticilerime daha fazla zaman ayırmak istiyorum, kimsenin mantarını almakla uğraşamam ama satışınızda tam destek olurum dedi. Mantarınızı alıp satmam demek kar etmem gerekliliğini doğurur ben bunu istemiyorum sen yükseğe sat ki daha fazla kazan dedi. İleriki zamanlarda üretici olarak belirli bir sayıya ulaştığımızda bu konuda pazarda söz sahibi olabilmemiz için belli bir birliktelik kurmamız, belli bir üretici sayısına ulaşmamız gerekiyor dedi. Daha anlatacak çok şey var ama benim işlerimde çok.
Herkese bol kazançlar diyorum selamlar
Mehmet K*****

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sağlıklı İletişim Kurabilmek İçin Gönderdiğiniz Maillerinize Lütfen Telefon Numaranızı Mutlaka Yazınız. Zira Telefon Numarası Belirtilmeyen Mesajlara Cevap Verilmeyecektir.